среда, 1. мај 2013.


Život umetnika

Ja sam te izmislio
A sada lomiš lepotu kao hleb
Pred svima, 
Ja sam te izmislio - a sada sam šnala
U tvojoj koli što donosi jesen. 
Nekada su u tebi stanoviali kunići, 
Sklopila si oči i odmah mi se prispavalo. 
Danas putujem tramvajima
Skoro da se stidim što pišem pesme
I kada bih mogao da spakujem život
Bacio bih ga na periferiju grada
I bio bih srećan kao mladi biciklista. 

Evo kao u bajkama na vratima mi kuca čitalac
U zvezdama električnog merača
Podsećajući me da živim, 
Kao savest dolazi knjigovođa
Podsećajući me da živim, 
Ti ne dolaziš
I kao da ludački osmeh iz ogladala 
Umesto tebe urla: "živiš, dangubo? Živi..."



Rukopis nađen u staklenom cilindru lampe


U kutiji za pisma ugnezdile se
Hladne makaze za sečenje prstiju

Na brdu mitropolitije su izlozi ali ne i radnje

Na tramvajskoj stanici patuljak šeta svoju filips grbu
Očekujući klijente. 

Smrt se nudi slobodno i mnogo je jeftinija
U odnosu 
Na štednju goriva, papira, Boga. 

Ako bi glupi bili za jelo
Ne bi bio tako dugačak red pred mesnicom s
intelektualcima. 


Zidine


Glupa iluzija: 
Da se ograđuješ zidovima
I odjednom da se osećaš 
Tako slobodan


Noćna molitva



U nedelju noću
Pet pijanih cigana nateralo je tramvajdžiju
Mašeći noževima ispred nosa
Da ne zaustavlja tramvaj na stanicama, 
Jer su žurili da stignu
U mračnije naselje: 
"Što nisi Bože dao preko-okeanski brod na Dambovici
I aerodrom u Dudeštiju, 
Ostavljaš nas ovde nadute kiselim pivom
Da poniženi buljimo u ventilator
Koji se vrti, vrti, vrti
Na tavanici krčme
Koju ćemo uskoro razrušiti".


Mirča Dinesku
(Mircea Dinescu)
Iz Izlečen od pobune (izabrane pesme), Zavod za kulturu Vojvodine, Novi Sad, 2009
Izbor i prevod: Ileana Ursu

Нема коментара:

Постави коментар